پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۷:۱۳:۵۷

سیاست‌های جدید کشتی‌سازی هیوندای در سال 2016

باشگاه خبری فراساحل: شرکت کشتی‌سازی هیوندای کره جنوبی، میزان سفارش به ارزش 19.5 میلیارد دلار و فروش به میزان 18.3 میلیارد دلار را برای سال جاری در دستورکار خود قرار داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، مدیرعامل شرکت هیوندای با اشاره به سیاست‌های جدید کشتی‌سازی هیوندای در سال 2016 گفت: با توجه به اهداف والا و برجسته درنظر گرفته شده، وظیفه همه کارکنان به کارگیری تلاششان در جهت کسب سود در سال جاری است.


وی ادامه داد: سال گذشته در همین زمان، شرکت کشتی‌سازی هیوندایی میزان سفارش و فروش به ارزش 23 میلیارد دلار را برنامه‌ریزی کرده بود. این مقام مسئول به این مسئله تاکید کرد: اگر وضعیت را بهبود نبخشیم، بازار تمایلی به محمولات ما نشان نخواهد داد لذا کنترل قیمت و سودآوری به عنوان دو عامل مهم و ضروری در حمایت و تأمین امنیت فعالیت‌هایمان باید در نظر گرفته بشود. وی گفت: امید بر آن می رفت که سودآوری سال گذشته دوباره مشاهده بشود، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه به دنبال لغو قرارداد دکل فراساحلی نیمه شناور خسارات چشمگیری هم متحمل شرکت شد.


وی ادامه داد: سفارشات جدید با شرایط پرداخت اقساطی آسان تر و قیمت ارزان تر زیان‌هایی را متوجه کشتی‌سازی هیوندایی، تجارت فراساحلی و ماشین آلات صنعتی کرده است، همچنین کاهش 20 تا 30 درصدی در بخش‌های دیگر موجب شد چندین شرکت تامین تجهیزات ساخت کشتی عملیات خود را به حالت سکون درآورند.


مدیرعامل شرکت هیوندای با بیان اینکه مدیران و روسای شرکت کشتی‌سازی هیوندایی با عودت حقوقشان، گامی در جهت کاهش هزینه‌ها برداشتند تصریح کرد: اقدام روسا و مدیران عامل در برگرداندن حقوقشان در نوامبر سال گذشته، در جهت عملیاتی کردن برنامه کاهش هزینه، صورت گرفت. به گفته وی اعضای اجرائی و مدیران بخش اداری نیز هر کدام موظف به پرداخت به ترتیب 50 درصد و 10 درصد از حقوقشان شدند.


هدف اصلی از اجرای این طرح سختگیرانه نیل به سودآوری در سال جاری ذکر شده است. کشتی سازی کره جنوبی گزارش مبنی بر خسارت 451 میلیارد دلاری را در سه ماه اول سال 2015 به دنبال لغو قرارداد مذکور، اعلام کرد، این گزارش می افزاید: میزان فروش با کاهش 12 درصدی در سه ماه اول سال مواجه شده است. شایان ذکر است، کارخانه کشتی‌سازی کره جنوبی در 10 ماه اول سال 2015، 5.4 میلیارد دلار درآمد داشت که این مبلغ رشد 10 درصدی را نسبت به زمان مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.


ذکر این نکته خالی از لطف نیست، علاوه بر شرکت کشتی‌سازی هیوندایی رقبای دیگری چون شرکت سامسونگ و مهندسی دریایی، کشتی‌سازی دوو که در انعقاد قراردادهای سازه‌های شناور حرف اول را می‌زدند، به دنبال کاهش قیمت نفت در سال گذشته، از یک تنزل در روند سفارش محمولات در امان نبودند. در آخر باید به این نکته اشاره کرد: شرکت سامسونگ، علیرغم حصول سود خالص 51 میلیارد دلاری در سه ماه اول سال 2015 , کاهش 71 درصدی را نسبت به زمان مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد.



  کد خبر : 987
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :